|
Pasakot, ka mācies 9.klasē, sarunas partneris vienmēr piemin eksāmenus, kas sagaida gada noslēgumā, un noteikti pajautā: “Ko darīsi tālāk?” Nenoliedzami pamatizglītības iegūšana liek domāt, ko darīt tālāk. Varētu teikt, ka tas ir pirmais nopietnais lēmums pusaudzim un viņa vecākiem. Tiek uzdoti neskaitāmi jautājumi pašam sev: “Palikt tai paša skolā vai doties prom? Apgūt profesiju vai turpināt vispārējo izglītību? Kas ir labāk? Kur es varēšu pelnīt vairāk? Kas man vispār interesē? Kā izvēlēties tālākizglītības ceļu? Ko, kā un kāpēc man darīt?... ” Ir dažādas iespējas, kā nonākt pie lēmuma. Saprast savas stiprās un vājās puses, iepazīt sevi, pildīt karjeras un sevis iepazīšanas testus, meklēt informāciju internetā, konsultēties ar karjeras konsultantu, sarunāties ar vecākiem un citiem pieaugušajiem, doties praksē vai ēnot, apmeklēt atvērto durvju dienas u. tml. Viena no iespējām tika dota arī mums, 9.d klases skolēniem, kad 19.oktobra pēcpusdienā tikāmies ar Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikuma pārstāvjiem. Tehnikuma pārstāvji gan teorētiski, gan praktiski iepazīstināja mūs ar tehnikumā piedāvātajām iespējā. Uzzinājām, kādas profesijas var apgūt RTRIT, kādas iespējas paveras, mācoties un aktīvi iesaistoties tehnikuma dzīves veidošanā. Dažiem skolēniem bija iespēja praktiski padarboties un pagatavot sev un klases biedriem spirdzinošu dzērienu. Divi klases biedri kļuva par modeļiem un ļāvās nelielām stila pārvērtībām. |
Egija: “Manuprāt, tikšanās bija ļoti noderīga, bija arī interesanti. Lai gan pati jau esmu izlēmusi, kur mācīšos tālāk, man vienalga bija ļoti interesanti, un kādam tas varētu palīdzēt izlemt vai uzzināt kaut ko jaunu. Noteikti vajag biežāk tādas tikšanās.”
Stefānija: “Tikšanās patika, uzzināju par skolu, kuru iepriekš nezināju. Palīdzēja saprast, ko vēlos darīt pēc 9.klases. Šādas tikšanās ir ļoti vajadzīgas.”
Eleonora: “Ļoti labi patika, ļoti interesanti stāstīja, un bija garšīgs mohito. Vajag vēl šādas tikšanās, jo var padomāt, kur doties mācīties, un padarīt šo izvēlēšanās procesu vieglāku. Man iedeva ļoti garšīgus mini makarūnus.”
Ernests: “Tikšanās man ļoti patika, bija ļoti noderīgi un interesanti.”
Emīls: “Tikšanās man patika, bija ļoti interesanti. Es ļoti daudz jauna uzzināju.”
Lauris: “Es biju pozitīvi pārsteigts par tikšanos, jo necerēju, ka būs tik interesanti uz izzinoši. Uzzināju daudz jauna par konkrēto tehnikumu un aizdomājos par savu izvēli. Es vēlētos vairāk tādas tikšanās ar mācību iestādēm.”
Alise: “Ļoti interesanti stāstīja un ieinteresēja. Es uzskatu, ka tādas tikšanās ir nepieciešamas un daudziem tās var palīdzēt izvēlēties, kuri vēl nezina, ko grib darīt pēc 9.klases pabeigšanas.”
Madara: “Ļoti patika nodarbība. Informāciju varēja viegli uztvert un saprast. Radīja interesi par tehnikumu. Pluss bija tāds, ka iesaistīja ari pašus klausītājus.”
Sintija: “Es domāju, ka šādas tikšanās ir vajadzīgas, it īpaši mums, 9.klasēs, jo tās dod skolēniem veidu, kā plašāk uzzināt par kādu jomu, kura jau interesē, vai uzzināt kaut ko jaunu pirmo reizi. Man ļoti patika aktivitātes, ko piedāvāja tehnikuma pārstāvji, ari stāstījums nebija garlaicīgs. Liels paldies!”
Mēs, 9.d klase, sakām paldies RTRIT pārstāvjiem par interesanto, praktisko un izzinošo tikšanos un skolotājai S. Stikānei par tikšanās noorganizēšanu. Labas sekmes mācībās un veiksmīgas nākotnes izglītības izvēles!
9.d klase un klases audzinātāja Anita Vanaga