Kopš 23.maija JVĢ gaiteņos ir apskatāmi 11.klašu mākslas programmas skolēnu kursa “Kultūra un māksla I” noslēguma darbi. Skolēnu radošā darba izstrāde ir viena no šajā kursā apgūstamajām 5 tēmām. Radošā darba ideju meklējumi sākās jau 10.klasē un turpinājās līdz kursa noslēgumam 11.klasē. Vispirms radošā darba process ietvēra ieceres izstrādi – t.i. iedvesmas avotu krāšanu, ideju ģenerēšanu skiču formātā. Tam sekoja darba plānošana, mērķu, uzdevumu izvirzīšana, resursu apzināšana un, visbeidzot, tēmu noslēdza praktiskā darbība, kurā bija 2 daļas – pirmajā jāapgūst teorētiskās pētniecības pieredze (tika pētīti izvēlētā mākslas veida piemēri, žanri, tehnikas un tēmas interpretācijas dažādos kultūras laikmetos), bet otrajā sekoja praktiskā darbība – jaunrades darba izstrāde saskaņā ar ieceri, mērķiem un uzdevumiem. Darba noslēgumā skolēniem bija jādomā arī par savu radošo darbu reklamēšanu – piemērotas eksponēšanas vietas izvēli, skatītāju piesaisti, aprakstu, afišu veidošanu u.tml. |
Elizabete Einika savā radošajā darbā risināja aktuālo jautājumu par cilvēku atbildību savu mājdzīvnieku uzturēšanā un pareizā audzināšanā. Šis temats īpaši aktualizējās pēc ieceres tuvākajā nākotnē Latvijā aizliegt privātmājās turēt suņus piesietus pie ķēdes. Savu darbu Elizabete realizēja fotomākslas formā.
Jēkabs Groza radošo darbu veidoja kā daudzkrāsainas grafikas zīmējumus. Jēkaba intereses lokā bija dažādu emociju fiksāža cilvēka sejas izteiksmēs. Krāsa tika izmantota, lai piesaistītu un paspilgtinātu konkrētās emocijas vēstījumu. Savukārt Linda Roščenkova veidoja konceptuālās mākslas darbu, kura uzdevums bija rosināt ikvienu aizdomāties par savu identitāti. Lūk, ko par savu darbu saka Linda: |
|
"Sākumā mani piesaistīja apģērbu dizaina tēma kā viena no lietišķās mākslas izpausmes formām, tāpēc padziļināti pētīju apģērba dizaina vēsturi dažādos kultūrlaikmetos. Taču vēlāk, apgūstot tēmu par dažādām identitātes izpausmēm Latvijas un pasaules kultūrtelpā un analizējot dažādus mākslas darbus, kuros risināta identitātes problēma, es nonācu pie idejas, ka vēlos veidot savu radošo darbu saistībā ar identitātes problēmu. |
Mans radošais darbs veidots kā simboliska klase, kurā es mācos – Jēkabpils Valsts ģimnāzijas 11.c klase. Tās ir 8 zēnu un 11 meiteņu figūras, kas tērptas izdomātās Jēkabpils ģimnāzijas formās, kurām blakus novietota katra skolēna bērnības rotaļlieta. Tas simboliski attēlo, kā mēs – dažādi bērni ar dažādām bērnības identitātēm, kuras ir veidojušās mūsu ģimenēs, nonākot skolā, pamazām kļūstam par jaunas identitātes nesējiem, kuru veido mūsu skola un tās vērtības. Galvenais ir turpināt pilnveidoties, tāpēc figūras nekļūst anonīmas, katrai no tām ir savs vārds, jo mēs augam un veidojam savu personību.
Darba izstrādes gaitā varēju pārbaudīt savas zināšanas un priekšstatu par apģērba dizaina veidošanu, piegrieztņu zīmēšanu, materiālu aprēķināšanu. Tāpat man ir prieks, ka par darba ideju nācās padomāt arī klasesbiedriem, meklējot savas bērnības rotaļlietas.
Novēlu ikvienam veiksmīgāk izprast savu identitāti, neapstāties savas personības pilnveidošanā un noteikti novēlu: novērtējiet skolu, kurā jūs mācāties – Jēkabpils Valsts ģimnāziju!"
Paldies mākslas programmas skolēniem par izturību, realizējot savus radošos darbus! Pievienojos Lindas Roščenkovas vēlējumam un aicinu izmantot izdevību apskatīt un novērtēt visus eksponētos mākslas darbus!
Vizuālās mākslas skolotāja Elga Skrebele