Jaunais 2024./2025. mācību gads sācies ar darbīgu rosīšanos mākslā jau no pirmajām septembra nedēļām. |
Jāatzīst, pēc pirmā pārsteiguma norimšanas, rezultāti sanāca krāšņi un mākslinieciski daudzveidīgi. Skolēnu veidotās “Dzejas burkas” ikviens varēja aplūkot izstādē 3.korpusa 3.stāvā, bet šobrīd izstādes instalācijas ir aizceļojušas un pēc skolēnu izvēles rotā dažādus mācību kabinetus.
Siltajās septembra dienās, kad vasara vēl nebeidza mūs dāsni priecēt savā karalienes tronī, 11.d un 12.c mākslu programmas skolēni steidza aplūkot Lielo Vasaras izstādi galerijā “Mans’s”. Jau ierasts, ka šī, par tradīciju kļuvusī izstāde, jēkabpiliešus ikreiz iepazīstina ar daudzveidīgu un apjomīgu mūsdienu glezniecības norišu panorāmu. Skolēni pēc izstādes apmeklējuma un mācību uzdevuma izpildes atzina: |
“izstāde atklāj, cik liela dažādība valda mūsdienu latviešu mākslā, cik dažādas ir tēmas, kas aizrauj māksliniekus, un cik daudzveidīgās formās un tehnikās to iespējams attēlot. Ja kārtīgi iedziļinās, ikvienā tēmā vai darbā iespējams atklāt priekš sevis ko jaunu un nebijušu” (Digna, 11.d), “patīkami, ka katrai gleznai galerijā ir piemeklēta sava īpašā eksponēšanas vieta, lai skatītājs vislabāk spētu apjaust tās krāšņumu un domas dziļumu. Apmeklējot izstādes, nostiprinās interese pētīt gleznas, ievērot detaļas, iedomāties savu sižetu par piedāvāto tēmu un ir vēlme pārrunāt redzēto ar citiem” (Sofija, 11.d) “Izstāde ir aktuāla šim laikam, redzama dažādība, patīkami, ka tiek izstādīti arī jauno mākslinieku darbi” (Beāte, 11.d), “izstādes ideja ir laba un aktuāla, es gan atkārtoju, gan uzzināju jaunas glezniecības tehnikas, aizdomājos par gleznās paustajām tēmām. Dažas gleznas tuvumā aplūkojot likās dīvainas, taču paskatoties no attāluma, atklājās pavisam cita ideja un sajūta par darbu” (Mareks, 11.d), “iepazīstot izstādi, neko īpaši jaunu neatklāju taču ieguvu to sajūtu vai pārliecību, ka pat ja darbs, tavuprāt, nav izdevies vai skaists, citi cilvēki to var uzskatīt par pieņemamu un ar dziļu domu.” (Amanda, 11.d)
Septembra pēdējā nedēļā 11.a un 11.d/m klases skolēni Kultūras stundā tikās ar muzejpedagoģi un Jēkabpils vēstures muzeja krājuma glabātāju Līgu Keišu. Tikšanās notika mācību tēmas “Muzejs kā viena no atmiņas institūcijām un tā nozīme kultūras mantojuma saglabāšanā” apguves ietvaros. Lektore iepazīstināja gan ar muzeju izveidošanas vispārīgajiem mērķiem un uzdevumiem, skaidroja krājumu veidošanas, sistematizēšanas un uzglabāšanas principus, gan sniedza ieskatu un dalījās praktiskā pieredzē par darbu Jēkabpils vēstures muzejā. Tika skarts arī muzeja komercdarbības jautājums tēmas “Kultūras pieprasījums un piedāvājums” aspektā. Lekcijas noslēgumā skolēni tika iepazīstināti ar jaunāko Jēkabpils vēstures muzeja piedāvājumu – izrādās, nupat Krustpils pils atvērusi iespēju izspēlēt izlaušanās spēli (Escape room) nelielām, 5-6 cilvēku grupām! Bet kā vēl viens iesāktās mācību tēmas turpinājums iezīmējās iespēja apmeklēt muzeju klātienē un iepazīt daudzveidīgo muzeja krājumu, kuru parastā Krustpils pils ekspozīcijas apskates laikā nemaz nav iespējams redzēt – tik plašs un daudzveidīgs tas ir!
Lai mums visiem skaists un krāšņs “mākslinieku gadalaiks”– rudens!
Vizuālās mākslas skolotāja Elga Skrebele