
10.d ar savu labo darbu sagādā īpašu pārsteigumu māksliniekiem Zanei Lūsei un Kalvim Zuteram
![]() | Mēs, 10.d klase, šogad nolēmām veikt neparastu labo darbu, kas atklātu mūsu radošumu un dāvātu prieku māksliniekiem, kuri izstāda savus darbus galerijā “MANS'S”. Labais darbs ir saistīts ar mākslas izpratni, mūsu radošās izpausmes attīstīšanu un pateicību māksliniekiem. Šajā mācību gadā mēs uzsākām regulāru sadarbību ar galeriju “MANS'S”, lai tuvāk iepazītu laikmetīgo latviešu mākslu. Labā darba galvenais mērķis bija ne tikai estētiski baudīt gleznas, bet arī censties izprast katras dziļāko domu, ko mākslinieks ir ielicis katrā gleznā, lai pēc tam varētu savu izpratni pārvērst stāstā, ko, sakopotus grāmatiņā, varēs nosūtīt kā dāvanu pašiem māksliniekiem. Šos darbus apvienojām grāmatā, kuru nosaucām "No sirdsdarbiem līdz ģimnāzijas pieneņpūkām", jo tas simbolizē mākslinieces Zanes Lūses gleznas „Puikas” saistību ar mūsu ģimnāzijas oriģinālo strūklaku. |
![]() | Labo darbu sākām ar galerijas apmeklējumiem, kuros aktīvi piedalījās visa klase. Kopumā mūsu klase šajā mācību gadā galerijā “MANS'S” ir bijusi trīs reizes, un šeit jāpateicas Latvijas Skolas somas projektam, ko mēs šogad mērķtiecīgi izmantojām mākslas pasaules iepazīšanai. Vienā no šiem apmeklējumiem mēs rakstījām par divu Latvijas mākslai nedaudz eksotisku mākslinieku – Artūra Akopjana un Ramina Nafikova – gleznām, kuras izceļas ar to intensīvo noskaņu un simbolismu. Katrā gleznā ir atspoguļotas gan personiskas, gan universālas tēmas, kurās ir jūtams dziļš emocionāls un filozofisks izteiksmīgums. Decembrī mums tapa labā darba pirmā daļa – mēs izveidojām mapi ar izvērstiem stāstiem par šo mākslinieku gleznām un to nogādājām galerijā, lai darbinieki nodotu to māksliniekiem. Šo darba daļu uzņēmās veikt Loreta Paļuga. |
![]() | Maijā mūsu uzmanība ir pievērsta Zanes Lūses un Kalvja Zutera gleznām. Katra no mums ir veidoja divu gleznu interpretāciju – vienu par Z. Lūses, otru par K. Zutera darbiem –, kurās centās izteikt visdziļākās jūtas un domas, kuras raisījušās, raugoties uz konkrēto mākslas darbu, – gan estētisko vērtību, gan intelektuālas pārdomas, gan emocionālo izjūtu. Mēs sazināsimies ar māksliniekiem, nosūtot viņiem mūsu atsauksmes un pārdomas, kas gala rezultātā tapa par skaistu grāmatu, kura apvieno mākslas darba analīzi un mūsu personīgo vēstījumu māksliniekiem. Par šo darba daļu atbildību uzņēmās Egija Anufrijeva. Egija gan mudināja katru no mums laikā iesūtīt savus rakstus par gleznām, gan estētiski skaisti noformēja grāmatiņas ar gleznu reprodukcijām. |
![]() | 28. maijā mēs devāmies uz galeriju un galerijas darbiniekiem pasniedzām sava labā darba rezultātu – divas skaistas grāmatiņas par mākslinieku gleznām, kā arī nosūtījām videosveicienu māksliniekiem. Mums pašām bija liels gandarījums par savu intelektuāli radošo labo darbu, kas būs liels pārsteigums māksliniekiem. |
Katrai gleznai piemīt savs stāsts, un katram cilvēkam sava interpretācija par darba dziļāko domu. Galerijas “MANS'S" apmeklējumi veicināja mūsu izpratni par laikmetīgo latviešu mākslu un tās nozīmi mūsdienu sabiedrībā, tie ne tikai rosināja katrai no mums dziļāk izprast savu būtību, bet arī saliedēja klases kolektīvu, mudinot mūs dalīties ar savam izjūtām un idejām.
Mēs gribam teikt paldies vienmēr atsaucīgajiem galerijas darbiniekiem Uldim, Ivaram, Inetai un mūsu klases audzinātājai Kristīnei Modnikai.
10.d klases vārdā Evelīna Mutule
Informācija
Publicēts: 29.05.2025 18:46:46
Galvenā kategorija: notikumi
Citās kategorijās: labie-darbi
Aptuvenais lasīšanas laiks: 3 minūtes
Autors: biruta
Citi līdzīgie raksti

Jēkabpils Valsts ģimnāzijas skolotāja Anita Vanaga saņem Ministru prezidentes pateicības rakstu
Publicēts: 30.05.2025 17:42
Autors: biruta

10.d ar savu labo darbu sagādā īpašu pārsteigumu māksliniekiem Zanei Lūsei un Kalvim Zuteram
Publicēts: 29.05.2025 15:46
Autors: biruta

10.d ar Latvijas Skolas somu jau uz trešo laikmetīgās mākslas izstādi galerijā „Manss”
Publicēts: 29.05.2025 14:02
Autors: biruta

7.c “Labā darba” ietvaros atgriežas bērnībā
Publicēts: 28.05.2025 16:23
Autors: biruta