8.c ar “Latvijas skolas somu”  un STEM projektā dodas uz Rīgu

8.c ar “Latvijas skolas somu” un STEM projektā dodas uz Rīgu


9.10.2025. 8.c klase kopā ar skolotājām Inesi Rāviņu un Anitu Vanagu devās uz Rīgu, lai apmeklētu izzinošas nodarbības.

STEM projekta ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo Dabas muzeju. Latvijas Nacionālais dabas muzejs ir dabas bagātību krātuve, kurā glabājas ģeoloģiskie, entomoloģiskie, paleontoloģiskie, zooloģiskie, botāniskie un antropoloģiskie priekšmeti. Jaunieši piedalījās izzinošā nodarbībā “Ķērpis – divi vienā”. Nodarbības laikā ļauj iepazīt ķērpjus, to kopīgās un atšķirīgās pazīmes no augiem, aļģēm un sēnēm. Skolēni darbojās grupās, kur no filcētām detaļām izveido ķērpja iekšējās uzbūves modeli, apskata ķērpju paraugus palielinājumā ar lupām un noslēgumā klausās ilustrētu stāstu par ķērpjiem. Pēc nodarbības iepazinās ar dabas muzeja ekspozīcijām.

“Latvijas skolas somas” ietvaros apmeklējām Latvijas Okupācijas muzeja Stūra māju. Apmeklējām izstādi “Čekas vēsture Latvijā.” Valsts drošības komiteja (VDK), tautā — čeka, bija represīva PSRS institūcija, kas darbojās padomju Krievijas okupētajās teritorijās, arī Latvijas PSR. Ēku Rīgā, kas pazīstama kā Stūra māja, VDK sāka izmantot jau 1940. gada rudenī. Šajā ēkā necilvēcīgos apstākļos tika ieslodzīti, spīdzināti un pratināti desmitiem tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kurus okupācijas vara uzskatīja par komunistiskā režīma pretiniekiem. Atjaunotās Latvijas Republikas Augstākā padome 1991. gadā pasludināja VDK darbību valstī par noziedzīgu un pret Latvijas tautas interesēm vērstu. VDK likvidēja. Šobrīd ēka kalpo kā atgādinājums par padomju represīvo institūciju pastrādātajiem cilvēktiesību pārkāpumiem.

Evelīna S. “Man patika Latvijas Dabas muzejā nodarbība, kur mēs mācījāmies par ķērpjiem un tos ari izpētījām! Tur varēja redzēt daudz interesantu dzīvnieku un minerālu kolekcijas. Īpaši aizraujoša bija ekspozīcija par Latvijas dabu un tās aizsargājamajiem dzīvniekiem. Man patika arī tas, ka visu varēja aplūkot tuvumā un uzzināt daudz jauna. Stūra mājā varēja uzzināt par Latvijas vēsturi un uzzināt, kā cilvēki dzīvoja grūtos laikos. Ekskursija bija emocionāla un lika aizdomāties par brīvības nozīmi. Patika arī gids, kurš interesanti stāstīja un atbildēja uz jautājumiem.”

Markuss J. “Dabas muzejs bija interesants. Nodarbības laikā uzzināju par dzīvo organismu daudzveidību, kā tie savā starpā viens otru ietekmē barošanās laikā. Muzejs arī bija ļoti interesants. Stūra mājā bija interesanta, vēsturiska, bet arī bēdīga. Gids bija ļoti labs – visu konkrēti pastāstīja, daudz ko uzzināju.”

Estere U. “Man patika Dabas muzejā. Mēs uzzinājām daudz ko par ķērpjiem un to, kādi ķērpji ir Latvijā. Vēl mēs staigājām pa pašu muzeju un redzējām daudz dažādu dzīvnieku un augu eksponātus. Muzejā bija milzīgs vaļa apakšžoklis. Stūra māja bija ļoti interesanta. Mēs daudz ko uzzinājām par pagājušo gadsimtu. Mēs bijām dažādās telpās: pratināšanas, kur bija nedaudz bailīgi, istabā, kur turēja 30 ieslodzītos, virtuvē un mazā telpā, kur veda ārā ieslodzītos, šautuvē bija ļoti bailīgi, tur uz sienas bija dzeltenas un sarkanas uzlīmītes. Ja bija sarkana, tad tas nozīmē, ka bija caurums ar asinīm. “

Eduards G. “Man dabas muzejā patika kukaiņu, augu un dzīvnieku eksponāti. Man likās interesanti tas, kā gide mums stāstīja par Latvijas dabu. Bija arī interesanti uzzināt, spiežot pogas uz ekrāna, kas parāda, kur un kādi dzīvnieki dzīvo visā pasaulē. Runājot par Stūra māju, – mēs apmeklējām cietuma kameras, man tas likās interesanti. Gids arī visu skaidroja labi un saprotami. Kā arī mani ieinteresēja tas, ko cietumnieki rakstīja uz sienām.”


Rūdolfs K. “ Dabas muzejā patika praktiskie uzdevumi. Pavadījām kopā draudzīgi laiku un mācījāmies. Uzzināju par dzīvo radību daudzveidību un barošanos. Stūra mājā uzzināju, kā izskatījās okupācijas laika cietums, kā pret ieslodzītajiem attiecās, kā baroja, kādi bija noteikumi. Redzēju, kādos apstākļos viņi dzīvoja.

Pēc izzinošajām nodarbībām sekoja fiziskās aktivitātes un izklaides. Devāmies uzspēlēt boulingu. Klases saliedēšanās arī ir vērtīgs ieguvums!

Evelīna S. “Man patika ar klasi spēlēt boulingu, bija ļoti jautri un aizraujoši. Man no klases bija labākais rezultāts boulingā. Pēc boulinga mēs gājām paēst un iepirkties! Ekskursija bija ļoti interesanta un aizraujoša!”

Gustavs Z. “Boulings bija ļoti interesants. Man bija viens no labākajiem rezultātiem starp puišiem. Man patika tas, ka uz celiņa nebija borti, jo vajadzēja vairāk meistarības, lai iegūtu labu rezultātu.”

Karlīna K. “Boulingā varēja ļoti jautri pavadīt laiku ar draugiem un piedzīvot sacensību garu. Spēle bija jautra, rezultāti bija dažādi. Interesanta bija pastaiga lielveikalā ar draugiem un iegādāties, ko vēlies.”

Kristers S. “Boulingu es spēlēju pirmo reizi, un man ļoti patika. Patika sacensties ar draugiem.”

Līva P. “Boulingā bija ļoti jautri, un mēs izpriecājamies. Patika uzspēlēt ar klases biedriem. Brīvajā laikā daudz staigājām pa veikaliem un ļoti patika, atpakaļ ceļā spēlējām spēles autobusā.”

Apkopoja klases audzinātāja Inese Rāviņa

Informācija

Publicēts: 13.10.2025 09:10:18

Kategorijas: STEM projekts, Latvijas skolas soma

Lasīšanas laiks: ≈ 4 minūtes

Skatījumu skaits: 0

Autors: biruta

Dalīties:

Īsā saite