Ģimnāzisti dodas virtuālā piedzīvojumā

Ģimnāzisti dodas virtuālā piedzīvojumā


27. maijā datorikas un programmēšana I kursu noslēguma stundā 10.c, 10.d un 11.a klašu skolēni dodas virtuālā piedzīvojumā, spēlējot datorspēli “Dezinformācijas medības”. Diskusijas, spēles iepazīšana un spēlēšana katras klases izglītojamajiem notiek 60 minūtes. Nodarbības vada spēles treneris Jegors Afoničs.

Dezinformācijas medības ir interaktīva datorspēle, kas izstrādāta ar uzdevumiem, kas mudina lietotājus uzlabot savas kritiskās domāšanas prasmes. Izmantojot brīvi pieejamos avotus, spēlētāji mācās pārbaudīt informāciju, ar kuru viņi saskaras. Šo spēli var izmantot papildu zināšanu ieguvei, kā arī iekļaut mācību darbā tādos priekšmetos kā sociālās zinības vai vēsture. Spēli ir iespējams integrēt arī citās mācību stundās: STEM, angļu valoda, latviešu valoda, krievu valoda, kultūra, politika.

Datorspēle ir izstrādāta projektā Nepasimauk.lt. Šis projekts ir Civic Resilience Initiatives (CRI) ierosinājums ar mērķi stiprināt medijpratību un noturību pret dezinformāciju Baltijas valstīs. Vairāk par spēli un projektu var uzzināt mājaslapā https://netiecapmulkots.lv.

Evelīna Mutule (10.d) par nodarbību raksta: “Manuprāt, informācijas medību spēle bija ļoti izglītojoša un interesanta, jo tā bija veidota kā datorspēle, kas atgādināja jauniešiem pazīstamas spēles. Tas padarīja mācīšanos aizraujošāku, un man patika, ka varēja komunicēt ar virtuālajiem tēliem un iegūt vērtīgu informāciju par dezinformācijas atpazīšanu.”

Paldies trenerim Jegoram par izglītojošās spēles organizēšanu un skolēniem par ieinteresētību un iedziļināšanos!

Biruta Lasmane, datorikas skolotāja

Informācija

Publicēts: 16.06.2025 22:53:15

Rediģēts: 28.06.2025 17:45:27

Kategorijas: Projekti

Lasīšanas laiks: ≈ 2 minūtes

Skatījumu skaits: 91

Autors: biruta

Īsā saite