9
Jan
Ar “Latvijas skolas somu” muzejā
ivetao Īsā saite

Jau trešo reizi devāmies mācību ekskursijā, izmantojot akcijas “Skolas soma” piedāvātās iespējas. Šoreiz 9.a klases nolūks bija apmeklēt LNMM jeb Latvijas Nacionālās mākslas muzeju un P. Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju. Dienas otrajā pusē tika piedāvāta iespēja izbaudīt slidošanas prieku, noskatīties filmu, ieskatīties Ziemassvētku tirdziņa piedāvājumos “Akropolē”.

Pirmajā semestrī tā mums bija jau otrā ekskursija, un mēs tai ļāvāmies ar apziņu, ka šī diena dos iespēju ne tikai iepazīt muzeju piedāvājumu, bet arī būt kopā ar klasi ārpus mācību stundām.

9 A2 9 A1

Dienas 1.daļa izvērtās saturīga. Ja kādam neinteresēja māksla, viņš varēja pētīt restaurēto LNMM ēku, mācīties izmantot aplikāciju telefonā, lai iegūtu informāciju par redzamo gleznu. Notika tikšanās ar gleznām, kas iepriekš bija redzētas reprodukcijās. Par J. Rozentāla darbiem bija daudz dzirdēts viņa jubilejas gadā. Sekojot norādēm, devāmies mākslas vēstures izpētes ekspedīcijā domubiedru grupās.

Kad vēlāk dalījāmies iespaidos, nez kāpēc šķita, ka esam bijuši dažādos muzejos, jo uzmanību piesaistīja atšķirīgas gleznas. Katram sava māksla.

Pēc mākslas muzeja izpētes devāmies uz P. Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju, kur izbaudījām gides stāstījumu par medicīnas attīstību no senatnes līdz mūsdienām. Ja uzmanīgi klausījās, bija iespēja ne tikai gremdēties vēstures faktos, bet arī uzzināt noderīgu informāciju par veselības saglabāšanu, ikdienā izvēloties tai nekaitīgu uzvedību, mainot ieradumus un domājot. Ja kāds no mums nākotnē gatavojas kļūt par mediķi, ieskats šī muzeja ekspozīcijā, iespējams, noderēs kā pārbaude, vai mani medicīnas joma tiešām interesē.

Domas par to, kurš muzejs interesantāks, dalījās. Kādam ļoti patika pētīt gleznas, citam nepatika, kādam interesēja medicīnas vēsture, dažam tā šķita neinteresanta, tomēr nevaram noliegt ieguvumus. Iepriekšējos “Skolas somas” braucienos devāmies uz teātri (Dailes un Valmieras Drāmas teātris), bijām Stūra mājā, Valmierā ieklausījāmies tās vēstures lappusēs. Šoreiz galvenie objekti bija muzeji.

Tomēr interesanta un saturīga bija arī otrā dienas daļa. Lai gan plānoto slidošanu “Lido” slidotavā izjauca laika apstākļi – pārāk lielā vēja dēļ slidotavu slēdza mūsu acu priekšā, mums izdevās sapni par slidošanu ziemā bez ziemas realizēt tirdzniecības un izklaides centrā publiskās slidošanas stundā. Daļa klasesbiedru devās uz kino šajā pašā centrā. Izbaudījām arī krāšņi izrotāto Ziemassvētku tirdziņu.

Un tad ceļš mājup, kurš šķita pārāk īss. To īsināja sarunas, dziesmas, spēles. Un klasesbiedri, protams.

Izvērtējot izteicām savas domas par pieredzēto:

Sintija: “Man ļoti patika muzeji, jo esmu no tiem, kuriem patīk iepazīt ko jaunu. Un ekskursija kopumā klasi satuvināja vēl vairāk, jo apzināmies, ka turpmāk ceļi var neiet kopā.”

Solveiga: “Man patika mākslas muzejā – daudz skaistu gleznu un interesantu telpu. Novērtēju arī Medicīnas vēstures muzeja atsevišķus eksponātus, redzēto filmu un kopā pavadīto laiku.”

Dāvis: “Ekskursija nebija slikta, iespējams, pat labāka par ekskursiju uz Tartu. Mākslas muzejā ieinteresēja atsevišķas gleznas, bet visvairāk man patika vieta, kur grīda bija no stikla. Medicīnas vēstures muzejā jutos garlaikots. To kompensēja iespēja slidot ar draugiem. Man patīk, ka ekskursijā tiek iekļautas aktivitātes, kas ļauj fiziski izkustēties.”

Daniela: “Ekskursija bija izglītojoša. Man vairāk patika Medicīnas vēstures muzejs, tas bija citādāks, nekā es biju iedomājusies. Patika arī kino, no sirds izsmējos, skatoties komēdiju ar ļoti daudziem piedzīvojumiem. Manuprāt, mums jābrauc vēl, jo ieguvumu daudz.”

Artūrs B. : “Mēs bijām laimīgi, braucot ekskursijā. Izbaudīju iespēju nokļūt atšķirīgos laikos un situācijās ar gleznu palīdzību. Man vairāk interesēja un patika modernā māksla, tā atstāja vietu interpretācijai un paša asociācijām. Bija interesanti iepazīties ar medicīnas attīstības vēsturi. Muzejos pavadītais laiks bija skaists un likās nepietiekami ilgs. Es tur varētu pavadīt visu dienu.

Dana: “ Ekskursija šķita garlaicīga. Mani gan pārsteidza mākslas muzejs, tomēr ne visas tur izstādītās gleznas man ir māksla. Vairāk noderīgas informācijas ieguvu Medicīnas vēstures muzejā.”

Matīss: “Ekskursiju vērtēju kā izdevušos. Mani neaizrauj māksla, tāpēc vairāk pievērsos ēkas izpētei un izmantoju arī aplikācijas piedāvāto informāciju. Medicīnas muzejs piedāvāja interesantu informāciju, patika senās liecības par medicīnas vēsturi. Esmu gatavs nākamajai ekskursijai, jo vienmēr ir ieguvumi.”

Artūrs L.: “Man ekskursija patika. Es ne tikai labi pavadīju laiku ar draugiem, bet apskatīju gleznas (dažas es gan nesapratu), iepazinu medicīnas vēstures muzeju. Mācījos slidot. Un par slidošanu man ir daudz emociju.”

Nikola: “Manuprāt, ekskursija bija diezgan laba, bija interesantas aktivitātes. Interesēja gan māksla, gan slidošana. Man patika izvēles iespēja izklaides daļā.”

Diāna: “Ekskursija bija izdevusies – sniedza daudz jaunu zināšanu par medicīnu un mākslu, bija daudzveidīgas aktivitātes, iespēja pavadīt laiku ar draudzenēm. “

Kā redzam, viedokļi atšķiras, tomēr praktiski visi piekrīt, ka iegūtā pieredze ir nepieciešama, jo mākslas izpratne neatnāk vienā dienā, tāpat kā reizēm vieni paši neizlemjam apmeklēt muzeju.

Evelīna Šinkūne, 9.a klase