7. decembrī Jēkabpils Valsts ģimnāzijā norisinājās izglītojošs pasākums “Eiropas Parlamenta diena”, kuru organizēja 12.C klasēs skolēni. Pasākuma mērķis bija rosināt izpratni par Eiropas Savienības likumdošanas varas – Eiropas Parlamenta – ikdienas darbu, un, lai sasniegtu šo mērķi, tika organizētas divas spēles.
Uz spēli “Diskusija Eiropas Parlamentā”, kas bija EP plenārsēdes simulācija, tika aicināti visi 12. klašu skolēni un interesenti, kuriem tika dota iespēja iejusties Eiropas Parlamenta deputātu lomā. Tika izvirzīti pārstāvji katrai no EP partijām, kuri publiski izteica savu viedokli par plenārsēdes apspriežamo jautājumu – pasākumu organizatoru izstrādātu likumprojektu par Eiropas Kiberdrošības un Izlūkdatu biroja izveidošanu. Sēdes noslēgumā deputāti nobalsoja par likumprojekta izskatīšanu turpmākā lasījumā, jo nevarēja panākt vienošanos.
Pēc plenārsēdes skolas aktu zālē pulcējās vidusskolas klašu komandas uz otro spēli – “Orientēšanās Eiropas Parlamentā”. Spēle sastāvēja no uzdevumu stacijām, kurās komandām bija jāapgūst un jāatceras dažādi fakti par EP, kā arī no radošiem uzdevumiem, piemēram, savas EP partijas veidošanas.
“Orientēšanās EP” laikā komandas tika vērtētas ar punktiem, un uzvarošajai komandai tika solīta iespēja doties uz EP Strasbūrā apmaksātā ekskursijā kopā ar organizatoriem. Mēs, 12.c klase, piedalāmies Eiropas Parlamenta Informācijas Biroja konkursā “EUROSCOLA” un, gadījumā, ja konkursā uzvarēsim, dosimies uz Strasbūru, līdzi ņemot uzvarošo komandu. Spēles rezultāti:
- Pirmā vieta: 12.A klases komanda “G5” ar 31,5 punktiem
- Otrā vieta: 11.B klases komanda “Nevaru izdomāt” ar 31 punktu
- Trešā vieta: 11.C klases komanda “Sviedri” ar 28 punktiem
- Ceturtā vieta: 11.A klases komanda “Pikachu” ar 26 punktiem
- Piektā vieta: 12.B klases komanda “Zasa” ar 23 punktiem
Dalībnieki par pasākumu izteicās atzinīgi, kā par interesantu veidu, kā mācīties, un mēs, organizatori atzīstam, ka, organizējot spēles, pavadījām negaidīti daudz laika apgūstot EP darbu un esam ieguvuši dziļāku izpratni par ES struktūru un darbību. Paldies visiem, kas piedalījās, un paldies skolotājiem, kas palīdzēja realizēt pasākumu un atbalstīja tā norisi!
Lauris Zalva, 12.c klase