29
Mar
EP Vēstnieku komandas pārstāvji piedalās hakatonā “Darīt ir darbības vārds”
ivetao Īsā saite

Skolēnu brīvlaikā (17.03.) Rīgā notika hakatons “Darīt ir darbības vārds”, kurā pulcējās jaunieši no dažādām Latvijas skolām, kuri ir ieinteresēti demokrātijas kultūras stiprināšanā un pielietošanā gan skolā, gan pašvaldībā.

Demokratija 2 Demokratija 1 Demokratija 3

Pasākuma laikā dalībnieki spēja uzlabot un pilnveidot savas zināšanas par demokrātiju - kā to izmantot, kā arī kā to inovatīvi pielietot. Svarīgākais ir tas, ka mums, jauniešiem, skolas laikā  ir jāsaprot, kā domāt laikus par savu nākotni, tās problēmām, un kā mums tās būs jārisina, kā arī tas, kā mēs jau tagad varam gan savas skolas pašpārvaldē, gan pilsētas pašvaldībā līdzdarboties, lai tiektos pēc jauniešu aktuālo problēmu risināšanas un novēršanas. Hakatons tika sadalīts trīs darbnīcās:

• “Loesje radošās rakstīšanas plakātu darbnīca.” Darbnīcā jaunieši mēģināja izveidot ietekmīgus un uzmanību saistošus saukļus, plakātu tekstus par demokrātiju, veselību, brīvas runas tiesībām u.c.

• “Demokrātija kā vieta. Vieta kā demokrātija.” Darbnīcā pilsētvides plānotājs un dizainers Jānis Ķīnasts prezentēja skatījumu uz vidi tieši no demokrātijas skatu punkta, liekot uzsvaru uz vides nozīmību un tās pilnveidošanas iespējām.

• “Kādas zeķes Tu velc? Kādā skolā Tu mācies?” Darbnīcā tika pētīts, kā aktīvi ar demokrātijas palīdzību skolēni var risināt dažādas problēmas savā vidē, izmantojot dažādus dzīvē pieredzētus paņēmienus.

Galvenokārt hakatons aktualizēja to, ka mums kā jauniešiem ir jāizmanto mūsu pamattiesības uz demokrātisko procesu. Stāvēšana malā  un tikai lieka runāšana par lietām, kas sagādā mums apgrūtinājumus, nenoved līdz galveno problēmu risināšanai, tādēļ ir jāiemācās rīkoties un izmantot to, kas mums ir dots. Katra darbnīca mums lika atjaunot savas zināšanas par demokrātijas patieso nozīmi mūsu dzīvē. Sākot no veida, kā plānojam pasākumus skolas vidē, līdz pat aktuālu mūsu laika problēmu sekām un potenciālajiem risinājumiem caur demokrātiju.

Dalībnieku iespaidi:

Rihards Gailums: “Ikdienā mēs pastāvīgi sastopamies ar vārdu demokrātija, un to nepārprotami saprotam kā procesu, kurš nemainīgi notiek  un kurā mēs teorētiski piedalāmies, bet hakatons man lika padomāt par to, cik mēs patiesi apzināmies  savas demokrātiskās priekšrocības. Loesje darbnīca lika pārdomāt veidus, kā aktualizēt dažādas problēmas, darbnīca par vides problēmām, lika domāt par to, kādai tieši videi ir jābūt mums, skolēniem, lai uzlabotu mācību procesu. Pēdējā darbnīca lika padomāt, kā tieši mēs, skolēni, spētu meklēt risinājumus un tiešām ar pašu rokām nokļūt līdz potenciāliem risinājumiem. Tiešām novērtēju šo hakatonu, jo tas lika nopietni padomāt par demokrātisko procesu, un es noteikti iesaku citiem izmantot iespēju piedalīties līdzīgos pasākumos!”

Evelīna Pavloviča: “Ir patīkami satikties un darboties ne tik formālā vidē kā ierasts, kvartālā “Lastādija” bija patiesi radoša gaisotne, un hakatons varēja ritēt pilnā sparā. Hakatona vadītāji bija ieguldījuši lielu enerģiju pasākuma rīkošanā, lai mēs, dalībnieki, iegūtu daudz jaunu zināšanu un aizdomātos par mūsdienās ļoti nozīmīgām tēmām: gan par politiskajiem aspektiem, gan par apkārtējās infrastruktūras aspektiem, kā arī to, kā mēs katrs varētu savu apkārtējo vidi arvien uzlabot.”

 EP Vēstnieku skolas komandas dalībnieku vārdā, Rihards Gailums un Evelīna Pavloviča